De Kinesioloog | Christianne Bezembinder-de Wolf

Praktijk voor E.E.N.® therapie en kinesiologie

Als therapeut herken ik in mijn clienten een onderlinge samenhang van zowel lichamelijke als emotionele, mentale en/of spirituele processen. Ik bekijk en behandel dus de totale mens en niet alleen de klacht. Dit heet holistisch werken. Het uitganspunt bij de behandeling is dat ziekte veroorzaakt wordt door een tekort of teveel bij de client in een bepaalde situatie. Door het geven van inzicht en met de juiste behandeling kan deze onbalans opgeheven worden.

In deze therapievorm wordt het lichaam gezien als een energiesysteem. De belangrijkste voorwaarde om gezond te zijn, is dat de energie vrij kan stromen in het lichaam. Iedereen heeft in meer of mindere mate zwakke plekken. Op deze zwakke plekken kunnen zich allerlei energieblokkades en ziekteprocessen ontwikkelen. Gebleken is dat emoties hierbij een grote rol spelen. Wanneer de energiestroom geblokkeerd raakt, is de balans zoek en ontstaan ziektes, stress, burn-out of andere klachten. Dit gebeurt onder invloed van ziektekiemen, toxische belasting, straling en niet-optimale voeding.

De therapie is een vorm van lichaamsgerichte psychotherapie die helpt om weer in balans te komen, het afweersysteem te versterken en het zelfgenezend vermogen van het lichaam te activeren. Tijdens een behandeling wordt dus aandacht besteed aan zowel lichamelijke als aan emotionele en psychische factoren. Door (oude) energieblokkades op te ruimen, zal uw balans stabieler worden en zullen de klachten afnemen. In heel ernstige gevallen is totale genezing niet meer mogelijk, maar kan wel de kwaliteit van leven verbeterd worden.

Voor wie

• Voor iedereen die uit balans is en daardoor problemen heeft op lichamelijk, emotioneel en/of psychisch gebied.
  • Voor iedereen die (verdere) disbalans wil voorkómen.
  • Voor volwassenen en kinderen.

Meer weten? Of meteen een afspraak maken? Bel 06-50838331 of stuur een e-mail.